کلینیک درد در مرکز تهران

کلینیک درد در مرکز تهران : در محیط پیرامون ما پدیده های فراوانی وجود دارند که شاید نتوان تعریف دقیق و قابل قبولی از آن ها ارائه داد . به طور مثال اگر بخواهیم در مورد خیسی و نمناکی صحبت کنیم ، چنانچه در کتابی جامع و همایشی بزرگ در خصوص این پدیده ساعت ها صحبت کنیم _ در خصوص اینکه خیسی و نمناکی در اثر برخورد آب به پوست دست یا شئ دیگری اتفاق می افتد ، باعث کاهش دمای آن می شود ، می تواند برخی از آلودگی هارا پاک کند و … – اثری همانند چند ثانیه پاشش قطره ای آب روی پوست بدنمان و لمس آن مفید و اثر بخش نخواهد بود .

در همین رابطه درد هم یکی از پدیده هاییست که با وجود اینکه تحت عناوینی همچون «حس ناخوشایند» و «واکنشی احساسی» در برابر تهدیدات و آسیب های فیزیکی بافت های بدن معرفی می شود ، اما تا آن را حس نکنیم ، نمی توانیم به ماهیت واقعی آن پی ببریم . با وجود اینکه پذیرش درد و حس آن به عاملی خارجی نیاز نداشته و حتی خود ما نیز می توانیم آن را به وجود آوریم (مانند نیشگون گرفتن خود) ، لذا همگان تجربه این حس را داشته ایم ، حسی که چنانچه حاد و مزمن شود می تواند زندگی را مختل کرده و درمانی پیشرفته بطلبد .

کلینیک درد در مرکز تهران یا سایر نواحی دیگر دنیا ، مراکزی هستند که با مطالعه دقیق برروی بافت های گوناگون و با توسل به دانش و مهارت پزشکانی که فوق‌ تخصص حوزه درد ، پزشکی ورزشی ، پزشکی فیزیکی و توانبخشی دارند ، در کنار یک روانپزشک یا روان‌ شناس علت و ریشه درد را شناسایی کرده و با تشخیص منبع اصلی درد و علل پیدایش آن ، راه حلی مناسب برای درمان این عارضه تعریف می کنند . می دانیم که عموم دردهای افسارگسیخته ، دردهای مفصلی ، استخوانی ، ماهیچه‌ای یا سرطانی می باشند و بدیهیست که درمان دردی با علل عفونی راه حل درمانی مجزایی از درد در اثر ضربه در همان قسمت دارد . در اینجاست که کارشناسان فوق الذکر در کلینیک درد در مرکز تهران با تشخیص محل دقیق دردهایی همچون درد شانه و درد مچ دست محل دقیق آن را شناسایی و با روش هایی همچون اوزون تراپی یا نوار عصب و عضله به مداوای آن می پردازند .

در نهایت لازم به ذکراست که تهران به عنوان پایتخت ایران ، نه تنها محلی برای مداوای پایتخت نشینان است ، بلکه کلینیک درد در مرکز تهران (کلینیک درد پردیس) هم محلی برای مداوا و بهبود همه هموطنانمان از سراسر کشور بوده و برای بهبود شرایط فیزیکی آنان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند .

۲۳ شهریور ۱۳۹۷