مراکز اوزون تراپی در تهران

زندگی انسان در گرو هوای پاکی برای تنفس ، آبی برای آشامیدن و نظافت ، غذایی برای رفع گرسنگی ، مأمنی برای خواب و محیطی برای ارتزاق است . با وجود این اصل ساده ، هنوز هم می توان عشایر فراوانی را دید که یکجا نشین می شوند ، روستاهای فراوانی را می توان دید که هر روز از تعداد سکنه آن کاسته شده و شهرهای کوچکی قابل مشاهده اند که به مرور زمان به شهری بزرگتر ، شهرستان ، و مرکز استان تبدیل می شوند . با بررسی این عوامل در میابیم که اگرچه خوردن ، آشامیدن و آرمیدن از مهمترین ارکان زندگی و زنده بودن انسان هستند ، اما برای ارضای نیازمندی های وی کافی نمی باشند . همه تغییرات زندگی و شخصیت انسان از روی میل به پیشرفت و تکامل انجام می پذیرد ، لذا افراد فوق به دنبال بهبود سطح عمومی زندگی خود دست به این دگرگونی می زنند . انسان قرن حاضر که در میان خیل عظیمی از تبلیغات ، مصرف گرایی ها ، چشم و هم چشمی ها و رقابت های بی اساس گرفتار شده است ، در پاره ای از مواقع چاره ای جز تسلیم شدن و هم سویی با جریان رودخانه زندگی را ندارد . در همین رابطه ، زندگی در شهری ولو آلوده ، اما دارای مراکز خرید متعدد ، مجتمع های فرهنگی و آموزشی ،  مراکز تفریحی و رفاهی و بهره مندی از بالاترین امکانات موجود در سطح کشور برای وی نسبت به زندگی در روستایی سوت و کور مطلوب تر می باشد . یکی دیگر از وجوه تمایز میان کلانشهرها ( بطور مثال تهران ) و سایر شهرهای کوچک ، وجود مراکز متعدد درمانی می باشد. وجود مراکزی درمانی که به دستگاه های گران قیمت پزشکی و اطبای حاذق مجهز بوده و حتی پذیرای بیماران خارجی نیز می باشد ، سبب می شود تا شهروندان در اثر وقوع حادثه ای غیر مترقبه یا رویدادی ناگوار ، به مراکز بهداشتی و درمانی فراوانی دسترسی داشته و با سرعت هرچه تمام تر به مداوای خود بپردازند . معنای واقعی این سخنان را می توان در عمق دیدگان افرادی دید که به ناچار و برای مداوای عزیزان خود به شهری غریب سفر کرده اند ، نگاهی که از لزوم ساخت مراکز تخصصی پزشکی و مجهز به تجهیزات پیشرفته در شهرهای دورافتاده خبر می دهد . در همین رابطه ، می توان از مراکز  اوزون تراپی تهران به عنوان  یکی از جدیدترین خدمات پزشکی موجود در سطح کشور برای تسکین و درمان دیسک ، درد مچ دست  ، درد شانه   و … اشاره کرد . در این مراکز که وظیفه اصلی آن ها علاوه بر انجام آزمایشات  نوار عصب و عضله تعدیل و بهبود درد بواسطه  تزریق محلول اوزون به بافت ها و مفاصل بدن است ، بیمارانی که به سایر روش های تسکین درد حساسیت داشته و یا برای آنان مضر می باشد مداوا می شوند . باید توجه داشت که مراکز پزشکی ، اثربخشی خود را مرهون دو قسمت سخت افزار پزشکی و نیروی انسانی می باشند ؛ دو قسمتی که بدون دیگری نه تنها ثمر بخش نبوده ، بلکه می توانند آسیب بیشتری نیز به بیمار وارد کنند . به بیانی دیگر ، اگر جراح یا پزشکی ماهر ، ابزار معاینه و مداوای بیمار را به همراه نداشته باشد ، نمی تواند از تمامی پتانسیل خود برای مداوای بیمار استفاده کند و اگر پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های پزشکی نیز در اختیار انسان غیرآگاه یا پزشکی غیر مسلط قرار گیرد ، علاوه بر از بین نرفتن بیماری و عارضه ، بافت های مجاور آن نیز آسیب می بینند ، از این روی وجود ابزار و دکتری دانا در کنار یکدیگر مثمر ثمر خواهد بود . اهمیت این مطلب زمانی مشخص می شود که می بینیم با وجود امکانات یکسان مراکز ازن درمانی تهران ، درصد مداوا و بهبودی بیماران در یک کلینیک با جلسات کمتر (هزینه کمتر) از نمونه های مشابه بیشتر است ، به همین دلیل مشاهده رزومه و توجه به درصد افراد معالجه شده در این مراکز اوزون تراپی از اهمیت ویژهای برخوردار است .

۱۵ اسفند ۱۳۹۶