مراکز اوزون تراپی تهران

مراکز اوزون تراپی تهران : وقتی سه اتم اکسیژن را با هم ترکیب می کنند مولکول اوزون به وجود می آید ، این گاز زمانی شکل o3 را به خود می گیرد دارای خواص ویژه ای می شود که می توان برای آن کاربرد های پزشکی تعریف کرد؛ خاصیت های چون ضد عفونی کنندگی ، افزایش دهنده جریان خون و اکسید کنندگی . تاثیرات این گاز در درمان بیماری های اسکلتی به حدی است که بخشی را تحت اوزون درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به آن اختصاص داده اند . این شیوه از درمان در مقایسه با سایر روش های درمان ناراحتی های اسکلتی ، عوارض و هزینه های خیلی کمتری را برای بیمار به دنبال خواهد داشت و بعلاوه بهبود در آن نیز بسیار سریع تر است .

مراکز اوزون تراپی تهران در نواحی مختلفی از آن ایجاد شده است تا بتوانند این شیوه جدید در درمان را در اختیار تمامی افراد ساکن در تهران و یا سایر نقاط کشور قرار دهند . افرادی که ممکن است کیلومتر ها راه به دلیل کمبود نیرو های متخصص و یا نبود مراکز تخصصی درمان طی کنند تا به کادر و امکانات پزشکی که در پایتخت کشور متمرکز شده است دسترسی داشته باشند ، آن ها انتظار خواهند داشت تا بعد از رسیدن به این مراکز بهترین نتیجه را در بهبود حال خود و یا عزیزانشان بدست آورند . بیشتر افرادی که از اوزون درمانی استفاده می کنند یا دچار ناراحتی های اسکلتی و درد در ستون فقرات و یا دچار عفونت ها و زخم های شدید هستند . برای آن ها بسیار سخت خواهد بود تا در پیگیری روند درمان خود به مراکز درمانی مراجعه کنند که از محل زندگی آن ها بسیار دور است . این افراد چاره ای جز استفاده از خودرو شخصی و یا استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در رسیدن به آن ها نخواهند داشت . افراد ساکن در تهران نیز اگر بخواهند از خودرو شخصی استفاده کنند گرفتار ترافیک می شوند و اگر بخواهند از مترو استفاده کنند مجبور خواهند شد که در شلوغی آن ایستاده سفر کنند . در هر دو صورت تحمل مشقت های راه دور در کنار داشتن بیماری ، مخصوصاً نوع اسکلتی برای آن ها در رسیدن به مراکز اوزون تراپی در تهران بسیار سخت خواهد بود ؛ بنابراین آن ها در انتخاب مراکز درمانی سعی خواهند کرد تا نزدیک ترین مرکز را به خود انتخاب کنند . حال مرکز درمانی را در نظر بگیرید که در مرکز شهر واقع شده است ؛ این مرکز می تواند برای افراد ساکن در این منطقه و تمامی افرادی که از سایر نقاط کشور به تهران مراجعه می کنند مفید باشد . آن ها در کمترین زمان ممکن می توانند به آن دسترسی داشته و از خدمات این مراکز استفاده کنند . یکی از مراکز اوزون تراپی تهران در مرکز شهر کلینیک چند تخصصی درد پردیس است که در حوالی تقاطع خیابان های ولیعصر و مطهری واقع شده تا خدمات خود را به بیماران عرضه کند .

افراد بیمار می توانند با دسترسی پیدا کردن به مراکز اوزون تراپی تهران از خدمات درمانی زیر در آن ها استفاده کنند :

1.  ازن درمانی برای دردهای شدید در کمر ، گردن و مفاصل آن ها
  2. درمان آسیب دیدگی های تاندون ها
  3. آرتروز در لگن و زانو (درمان آرتروز لگن با این روش چندان موفق نبوده است)
  4. درمان بیرون زدگی های دیسک مهره های کمر و گردن (درمان بیرون زدگی های شدید با این روش قابل درمان نیست)
  5. درمان سندرم تونل کارپال (تحت فشار قرار گرفتن عصب در نقطه ای خاص)
  6. درمان ناراحتی عصب و رگ سیاتیک
  7. سردرد های شدید و یا ملایم (سینوزیت)
  8. درمان اختلالات در لگن
  9. درمان عفونت های دندان
  10. پیدا کردن بهبودی سریع در جراحی های مفاصل
  11. ترمیم جراحات تصادفات و یا آسیب های ورزشی

طول دوره درمان و مراقبت های پس از هر مرحله تزریق اوزون در مراکز اوزون تراپی تهران

طول دوره درمان در این روش با توجه به شدت بیماری تعیین می شود ، ولی در بیماری هایی با شدت متوسط می توان گفت که چیزی در حدود ۶ ماه به طول خواهد انجامید . در این مدت ۳ تا ۵ مرحله تزریق گاز اوزون به ناحیه درد صورت می گیرد تا آن را درمان کنند . افراد بعد از مرحله درمان باید دقت کنند تا بعد از هر تزریق دو روز استراحت داشته و از انجام فعالیت های سنگین نیز خودداری کنند . استفاده از پدهای آب گرم در ۴۸ ساعت بعد از تزریق در محل درد می تواند مفید باشد . این افراد باید در رژیم غذایی خود استفاده از پروتئین و روغن ماهی را تا دو هفته پس از هر تزریق در دستور کار خود قرار دهند . درصورت احساس درد در ناحیه تزریق تنها از داروهای تجویزی پزشک استفاده کرده و از مصرف خودسرانه قرص های مسکن خودداری کنند .

۱۷ آذر ۱۳۹۷