قيمت آمپول اوزون

اوزون تراپی به عنوان یکی از زیر شاخه های «پزشکی جایگزین» به افزودن ملکول اوزون به جریان خون به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت اکسیژن رسانی به بافت های زنده  با هر روشی گفته می شود . اگرچه ازن درمانی از راه های مختلفی از جمله تزریق خون ترکیبی با اوزون به بدن ، ورود این گاز از راه معقد و جذب توسط دیواره روده ، تزریق  به داخل گوش ، نوشیدن آب اوزونه ، جذب این ماده از طریق پوست پس از قرار گیری در زیر دوش اوزون (به شکل بخار) و مصرف روغن زیتون اوزون دار امکان پذیر است ، اما باز هم محبوب ترین روش بهره مندی از آن را می توان تزریق وریدی این محلول به کمک  آمپول دانست . همانطور که در مقالات مرتبط توضیحاتی ارائه شد ، واحد سنجش تعرفه و تخمین هزینه های معالجه در سازمان نظام پزشکی ایران X×K  می باشد که در آن X عددیست که سالیانه از سوی هیئت وزیران برای هزینه های درمانی مراکز دولتی و خصوصی تعیین می گردد و K نیز ضریب هر بیماری با توجه به پیچیدگی های درمان ، سخت افزار مورد نیاز ، میزان دانش پزشک و هزینه مواد مصرفی محاسبه می شود . با استناد به این اصل ، قيمت آمپول اوزون و تزریق آن در سال های اخیر با فرمول ۱۳K سنجیده می شود . حال با فرض اینکه X در سال جاری برای مراکز درمانی دولتی ۹٫۵۰۰ و برای مراکز خصوصی ۲۲٫۰۰۰ تومان بوده است ، می توان قیمت حدودی تزریق آمپول اوزون در دو مرکز فوق را ۱۲۳٫۵۰۰ و ۲۸۶٫۰۰۰ تومان برای هر جلسه برآورد کرد . در بررسی قيمت آمپول اوزون توجه به چند نکته ضروریست : اول از همه اینکه این قیمت بصورت کلی و میانگینی بیان شده است و برای همه اندام یکسان نمی باشد . به عنوان مثال ، به سادگی می توان استنباط کرد که اوزون تراپی و مداوای مهره های کمر و مفصل زانو ، دارای دشواری و میزان ماده مصرفی متفاوتی می باشد ، پس بدیهیست که قیمت آن ها نیز یکسان نباشد . در گام بعدی باید توجه داشت که برخی مراکز پزشکی برای جلب مشتری در بدو کارشان یا اهداف انسان دوستانه ممکن است قیمتی حتی کمتر از تعرفه های مدون نیز ارائه دهند ، لذا وجود تلورانس قیمت در سطح شهری مثل تهران غیر ممکن نیست . این اعداد و ارقام از کتابی تحت عنوان «ارزش نسبی خدمات پزشکی» استخراج شده اند ، پس این هزینه ها مقدار دقیقی حتی از دید صاحبنظران و مدیران تصمیم گیرنده در ابعاد کلان نیز ندارند . امکان استفاده از بیمه های تکمیلی و تغییر سالانه این تعرفه ها نیز از دیگر عواملیست که در افزایش یا کاهش قیمت فعلی آمپول اوزون تراپی موثراست . در پایان لازم به ذکر است که زمان تزریق آمپول اوزون توسط پزشک مشخص می گردد . اگرچه در سایر روش های اوزون تراپی مانند تزریق گاز به درون مفصل زانو ، عمل مذکور پس از ۱۵ دقیقه خاتمه یافته و مانعی برای انجام فعالیت های روزانه مصدوم نمی باشد ، اما تزریق این ماده در قالب آمپول در نقاط حساسی مانند کمر ، به زمانی بیشتر ، مراقبت در اتاق عمل (سرپایی) و استراحتی چند ساعته نیاز دارد . این روش که مکملی تاثیر گذار برای  نوار عصب و عضله می باشد ، توانایی بهبود درد شانه  ، درد مچ دست و درمان دیسک را دارد .

۱۶ خرداد ۱۳۹۷