درمان قطعی گردن درد

درد گرفتن قسمت های مختلف بدن ، مجموعه ای از عوارضیست که هریک از ما بارها و بارها با آن دست و پنجه نرم کرده ایم . انواع کوفتگی ها و کبودی ها در اثر ضربه و فشار ، سستی حاصل از انجام عملی مستمر ، خواب رفتگی ها و سایر معضلاتی که ریشه در استخوان ما دارند ، عموماً از راه های مشابهی زاده شده و با راه های یکسانی نیز التیام می یابند . در خصوص درمان قطعی گردن درد لازم به ذکر است که اگر درد این ناحیه بهبود یافته اما باز هم همان اقدامات پیشین و فشارهای مخرب روی آن اعمال شود ، باز هم این درد تشدید شده و تضمینی برای درمان قطعی گردن درد وجود ندارد . گردن انسان به عنوان عضوی پیچیده و حساس که وزن سنگین سر را برای تمام عمر تحمل می کند ، معمولا ً به دلیل نحوه بد خوابیدن (به ویژه دمر خوابیدن) ، گردش های ناگهانی این عضو ، نگه داشتن آن در فرم و زاویه ای نامطلوب به مدت طولانی ( مثلاً کارمندانی که تمام وقت خود را تحت زاویه ای نا مناسب به مانیتور پیش روی خود چشم می دوزند) ، ضربات فیزیکی در اثر تصادف ، کهولت سن ، فتق و مشکلات دیسکی مهره های آن ، اضافه وزن ، عفونت های داخلی ، مشکلات نخاعی ، استرس و فشار اعصاب و … درد گرفته و معضل آزار دهنده ای را به وجود می آورد . درمان قطعی گردن درد به عنوان راه بی بازگشتی که این عوامل نامطلوب را از بین می برد ، از یک سو همین راه های پیشگیرانه ایست که به بدن در ترمیم بافت های آسیب دیده خود کمک می کند . به عنوان مثال اگر الگوی خواب یا ارتفاع نمایشگر تا گردن کارمند تصحیح شود ، بی آنکه در اکثر مواقع فرد متوجه شود مشکلات وی تقلیل می یابد . در مواردی هم درد با این اقدامات پیشگیرانه درمان نشد ، استراحت مطلق دادن به آن ، گرما یا سرما درمانی ، اوزون تراپی یا ازن درمانی ، ماساژ و طب سوزنی ، ورزش درمانی ، گرفتن نوار عصب و عضله ، تراکشن ، مانیپولاسیون ، اولتراسوند ، TENS ، PRP و تزریق اپیدورال می تواند به درمان قطعی گردن درد کمک شایانی کنند .

۱ شهریور ۱۳۹۷