درمان قطعی دیسک کمر

درمان قطعی دیسک کمر دغدغه بسیاری از افرادیست که با درد های موضعی این ناحیه دست و پنجه نرم کرده ، به آن دچار شده و یا در پی پیشگیری از آن می باشند . پیش از پرداختن به روش های درمان قطعی دیسک کمر لازم به تاکید است که هیچ بیماری و مصدومیتی وجود ندارد که بتوان به طور حتم از عدم ابتلا یا بازگشت آن ها صحبت کرد . به بیانی دیگر اگر  از برخی بیماری هایی که بدن انسان در برابر آن ها مقاوم و یا در سده اخیر به لطف تزریق واکسن های متعدد ریشه کن شده اند صرف نظر کنیم ، نمی توانیم مثالی بیاوریم که انسان در برابر آن مصون باشد . از انواع سرماخوردگی ها به عنوان پیش پا افتاده ترین بیماری ها گرفته تا مریضی های صعب العلاج ، چنانچه این عارضه اندکی تقلیل یافته و شرایط تشدید آن فراهم شود ، نمی توان از بهبود آن آسوده خاطر شد . دیسک کمر نیز به عنوان یکی از مصدومیت های رایج انسان قرن حاضر ، اگرچه با مراقبت های ویژه ، استراحت مطلق ، دارو درمانی و حتی عمل جراحی تعدیل یافته و یا مداوا می شود ، اما چنانچه همان امور قبلی که موجب پیدایش آن شده است از سر گرفته شود نباید انتظار داشت که فتق همان مهره خاص مجدداً درگیر نشده و یا سایر مهره های ستون فقرات از آن تقلید نکنند . با این حال روش هایی مانند اوزون تراپی یا ازن درمانی ، لیزردرمانی ، فیزیوتراپی ، تریگرپوینت تراپی ، تزریق اپیدورال ، طب سوزنی ، مانیپولاسیون ، رادیوفرکوانسی و در وهله آخر عمل جراحی را روش های درمان قطعی دیسک کمر دانست . در این میان ورزش سبک و منظم ، ماساژ ، استفاده از کمربندهای طبی و مصرف برخی گیاهان دارویی نیز در روند رو به رشد و تثبیت درمان موثر خواهد بود . در پایان لازم به ذکر است که در کنار درمان دیسک ، درد شانه و درد مچ دست آسیب دیدگی های مشابه را از طریق  نوار عصب و عضله نیز در کلینیک درد پردیس مداوا خواهند شد .

۲۴ مرداد ۱۳۹۷