درمان فوري کتف درد

درمان فوري کتف درد در زمان مواجهه با امراض گوناگون ، بدن ما عکس العمل های متفاوتی از خود بروز می دهد . زمانی که بیماری خفیف بوده و آسیب آن به بدن زیاد نباشد ، بدن در صورت عدم توانایی درمان با نیروی دفاعی خود ، با نمایش علائم بیماری و تغییر در رنگ و حالات اندام مختلف ، به فرد هشدار داده و درمان این عارضه را تذکر می دهد . در مواقعی که بیماری با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و مهلک تر باشد ، علائم بیماری نیز پررنگ تر شده و سیستم دفاعی بدن برای مقابله با این کسالت نیازمند کمک داروهای پزشکی می باشد . اما گاهی این بیماری ها مانند درد شانه ، درد مچ دست یا درمان دیسک و ضربات وارده بر بدن به شریان های انتقال پیام های عصبی (اعصاب) تاثیر گذاشته و سبب می شود تا با وجود عدم خطر زیاد این عارضه ، بیمار در پی مداوای فوری آن برآید . شاید یکی از مشهودترین بیماری های عصبی که همه ما تجربه آن را داشته ایم ، دندان درد باشد . لحظاتی را به یاد بیاورید که با وجود مصرف انواع آرام بخش و داروی بی حسی ، هنوز هم درد دندان آزارتان داده و حتی دیرهنگام و شبانه شما را راهی مطب دکتر می کند . شانه نیز همانند دهان و دندان ، مملو از رشته های عصبی و اندام های مجاور حساس به درد می باشد که بسادگی تحریک شده و باعث انتقال و تقلید درد می شوند . درمان فوري کتف درد به معنای تسکین آن در کوتاه مدت و درمان قطعی این عنصر نامطلوب در بلند مدت می باشد . در همین رابطه ، همواره اولین قدم برای درمان فوري کتف درد در این دوره ها ، استراحت عضو مصدوم می باشد . عدم تحرک زیاد ، عدم انجام کارهای تکراری در یک دوره بلند مدت ، عدم جابجایی اجسام سنگین و نگه داشتن دست رو به پایین از مهمترین اقداماتیست که می توان در عین انجام کارهای روزانه ، باعث استراحت بازوی آسیب دیده نیز شود . در گام بعدی می توان از کمپرسور یخ یا استحمام با آب گرم به عنوان اقدامات مکمل برای درمان فوري کتف درد اشاره کرد . کتف و اعضای مرتبط با آن ، علاوه بر استراحت و تحریک دما ، نیازمند فعالیتی استاندارد و اصولی نیز می باشند ، چراکه استراحت مطلق آن ها به ضعیف شدن و حتی افزایش – کاهش طول ماهیچه های مربوطه منتهی می شود . در همین اثنا ماساژ و ورزش های سبک عواملی هستند که سبب می شوند تا درد عضو مصدوم در دوره درمان فوري کتف درد ، نه تنها تشدید نشود بلکه مسیر بهبودی را طی کند . ماساژی که توسط ماساژور حرفه ای انجام می گیرد و ورزشی که توسط فیزیوتراپ تجویز می شود ، با توجه به اینکه بر حسب میزان پیشرفت و نوع بیماری پیشنهاد شده است ، تاثیری بمراتب بیشتر از متدهای عمومی نرمشی خواهد داشت . لازم به ذکر است که علاوه بر روش های سنتی و درمان گياهي درد کتف ، این درد به کمک ازن درمانی ، اوزون تراپیو نوار عصب و عضله نیز قابل التیام می باشد .

گاهی درد کتف و شانه بدون نمایش آثار و علائم قبلی ظاهر شده و به ناگاه موجب درد فزاینده ای می شود . این پدیده که معمولاً همراه با تغییر شکل و حالت مفاصل ، عدم توانایی در جابجا کردن آن ، درد مزمن و تورم ناگهانی ظاهر می شود ، مستلزم مداوا توسط پزشک بوده و بیمار نیازمند مراجعه به اورژانس در اسرع وقت می باشد . در مواردی هم که درد همراه با کمی ورم ، قرمزی پوست و یا حساسیت عضو مذکور به لمس یا گرما خودنمایی می کند ، درمان فوري کتف درد به کمک تزریق آمپول یا جراحی لزومی نداشته و اخذ وقت معاینه و مراجعه به دکتر راه حل معقولی به نظر می رسد .

۲۷ تیر ۱۳۹۷