درمان دیسک,اوزون تراپی,ازن درمانی,نوار عصب و عضله،درمان دیسک کمر بدون جراحی،درد مچ دست,زانو درد,درمان آرتروز گردن,درد شانه

درمان دیسک کمر بدون جراحی

در زندگی هریک از ما ، نعمت های فراوانی یافت می شود که به اندازه ای در دسترس بوده و بدیهی گماشته می شوند که فقط آسیب دیدگی یا فقدان آن ها سبب می شود تا به وجودشان پی ببریم . یکی از این موهبات الهی که عده ای از بدو تولد از آن محروم بوده و عده ای نیز با دستان خود به آن لطمه می زنند ، سلامتیست . انسان با نگاه به ساختار فیزیکی بدن خود ، به دقت در آفرینش و ظرافت موجود در آن به درک خوبی از تناسب بی همتا و پیچیدگی مثال زدنی این پدیده می رسد . توجه به قرارگیری هر عضو در جایی مناسب ، وظایف تعریف شده برای هریک و همچنین خواص آن ها سبب می شود تا به کمال این اندام پی ببریم . تمامی اعضاء و جوارح ما وظیفه ای را بر عهده دارند که برخی از این وظایف و تداوم انجام آن ها حیاتی بوده (مانند قلب و مغز) و برخی نیز در صورت فقدان به ادامه حیات لطمه نمی زنند (مانند چشم یا دست و پا ) . این اعضای بدن ، در هر قسمتی که باشند ، با هر وظیفه و میزان اهمیتی فرمانبر مغز هستند . مغزی که فرماندهی این قسمت ها را بر عهده دارد ، فرامین خود را بواسطه پیام های عصبی به انداممان منتقل می کند که شاهراه حرکت این پیام ها نیز نخاعِ در سیطره ستون فقرات می باشد . این جملات مقدمه ای بود که به معرفی عضوی پر اهمیت ولی در حاشیه بپردازیم ، یعنی ستون فقرات . ستون فقرات پی و شالوده اصلی بدن انسان است . در صورت عدم وجود آن ، سایر اندام ما قادر نبودند در کنار یکدیگر قرار گیرند ، لذا این عضو نیز در زمره اندام حیاتی قرار می گیرد . ستون فقرات انسان که از گردن شروع شده و به استخوان دنبالچه ختم می گردد ، از نمای کناری ساختاری S شکل دارد . این انحنا که در بالای کمر به صورت برآمدگی  و در پایین آن فرورفتگی می باشد ، به استحکام بدن در برابر ضربه ، فشار و شک های محیطی میانجامد . در تقسیم بندی این عضو که از ۳۳ مهره تشکیل شده است ،۷ مهره مختص انحنای گردن ، ۱۲ مهره مختص انحنای سینه ، ۵ مهره مخصوص انحنای کمر ، ۵ مهره نیز مربوط به انحنای خاجی و ۴ مهره دنبالچه (به هم جوش خورده اند) می باشد . در این میان ، یکی از حساسترین بخش ها ، لایه فرو رفته یا کمر می باشد . ۵ مهره کمر ، به دلیل نیاز به حرکت لغزان و راحت روی یکدیگر ، توسط لایه های پروتئینی و مرطوبی به نام دیسک پوشانده شده اند . گاهی این مواد ، در اثر فرسایش حاصل از ایستادن یا نشستن غیر صحیح ، بلند کردن اجسام سنگین ، ضربه و سایر عوامل خارجی آسیب دیده و به دنبال این آسیب دیدگی و استخراج ماده ژله ای درون آن ، عصب عبوری از کنار مهره های مذکور تحریک می شوند که به کمردرد یا به عبارت بهتر فتق دیسک کمر میانجامد . بدون شک این عارضه همانند بسیاری دیگر از بیماری ها با کمک عمل جراحی قابل مداواست ، اما شاید میزان استراحت بیمار در دوران نقاهت ، دوری از کار و یا حتی پرداخت هزینه های عمل برای وی ممکن نباشد ، لذا درمان دیسک کمر بدون جراحی بهترین گزینه پیش پای اوست . درمان دیسک کمر بدون جراحی دارای زیر مجموعه های فراوانیست که با ورزش ، ماساژ ، استفاده از کمربندهای طبی و استراحت شروع شده و با روش های دیگری همچون اوزون تراپی ، لیزر درمانی ، تب سوزنی ، تخت دکامپرشن ، فیزیوتراپی ، مانیپولاسیون ، رادیوفرکوانسی ، تریگرپوینت تراپی و رفلکسولوژی به نتیجه می رسند . این روش ها هریک بنا بر شرایط بیمار می توانند مفید باشند که سن و جنسیت بیمار ، میزان پیشروی بیماری ، نظر و تخصص پزشک ، قدرت مالی وی و متغیرهایی از این دست روش نهایی را مشخص می نماید .

۱۴ آذر ۱۳۹۶