درمان دیسک در ولیعصر

درمان دیسک در ولیعصر : بی تردید اگر متون تاریخی را مرور کرده و به دست نوشته های قدیمی علم طب مراجعه کنیم ، بیماری هایی را میبینیم که جان هزاران انسان را در زمان خود گرفته ، اما اینک بواسطه کشف واکسن خاص آن و یا داروهای شیمیایی به چشم یک عارضه نچندان مهم و پیش پا افتاده به آن نگاه می شود . این در حالیست که همانطور که بدن در برابر این بیماری ها مصون شده است ، بیماری های جدید نیز در پی خوراک ، رفتار ، محیط پیرامون و در عبارتی واحد سبک زندگی امروزی انسان پدیدار گشته است که اثری از آن ها در طول تاریخ نمی یابیم . از انواع سرطان های نامتعارفی که ریشه در استعمال دخانیات ، مصرف مشروبات الکلی ، سرو غذاهای آماده و پر چرب ، تناول غذاهای بسیار شور یا شیرین ، استعداد ژنتیکی و انتقال آن به نسل های بعد و … دارند تا ایدز و سایر بیماری های صعب العلاج ، شاید در آینده ای نامعلوم به به زمره همین بیماری های نچندان وخیم بپیوندند ، اما تا آن روز عده فراوانی از هم نوعان ما را به کام مرگ کشیده اند .

در همین اثنا ، برخی عارضه ها مانند فتق مفاصل و به طور ویژه دیسک کمر از جمله صدماتیست که ریشه در عوامل بیماری زای امروزی ندارد ، اما Lifestyle مذکور عاملی اساسی در پیدایش آن است . به عنوان مثال نشستن طولانی مدت و بی تحرک پشت میز کار پدیده ایست که تاثیر بسزایی در بروز مشکل فوق دارد ، عاملی که تا دهه ها پیش به شکل امروزی خود وجود خارجی نداشت . سرپا ایستادن فروشنده یک مرکز خرید بزرگ به مدت طولانی ، خواب به حالتی غیر استاندارد و غیر ارگونومیک ، حمل اجسام سنگین با وجود راه های فراوان تسهیل این کار ، انجام ورزش های طاقت فرسا و پر فشار ، انواع تصادفات و اموری از این قبیل بخش دیگری از عواملی هستند که انسان قرن بیست و یک با آن ها دست به گریبان است . با بومی سازی این مطلب و ربط آن به تهران – به عنوان پایتخت ایران – دیده می شود که فشارهای عصبی نیز در بروز درد دیسک کمر بی تاثیر نبوده و در مواردی خودنمایی می کند .

در همین رابطه ، خیابان ولیعصر به عنوان بلند ترین خیابان کشور و حتی خاورمیانه مشتی از خروار تهران بوده که با کشیدگی از میدان راه آهن تا میدان تجریش ، طیف وسیعی از فرهنگ ها ، سنن ، طرز فکر ، سطح سواد ، وضع مالی و در مجموع سبک های مختلف زندگی پایتخت نشینان را در بر می گیرد . درمان دیسک در ولیعصر برای فردی که در مجاورت میدان منیره زندگی می کند ، درمان همان دردیست که ساکن مجاور پارک ساعی بدان دچار بوده ، دردی که با درد تحمیل شده به کارمندی در برج نگار ونک یکسان بوده و دردی که کسبه باغ فردوس به آن دچار شده اند . با وجود اینکه ممکن است راه های بروز این دردها مختلف بوده و هر فردی به اقتضای فعالیت و دغدغه های خود به آن گرفتار شده باشد ، اما مشقّتی که تحمل می کنند یکسان بوده و روش های درمانی آن نیز شبیه به یکدیگر می باشند . مجموعه کیلینیک درد پردیس به عنوان یکی از فعالان درمان دیسک در ولیعصر بواسطه روش های نوینی همچون نوار عصب و عضله ، اوزون تراپی یا ازن درمانی قادر است تا علاوه بر این مصدومیت ها ، عارضه هایی همچون  درد شانه و درد مچ دست  را نیز مداوا نماید .

۱۴ شهریور ۱۳۹۷