درمان دیسک در تهران

به نظر شما آیا میان بیماری های متعارف و شهری خاص ارتباط مستقیمی وجود دارد ؟ اگرچه پاسخ به این سوال مصداق کلی گوییست و نمی توان پاسخ روشنی به آن داد ، چرا که هزاران بیماری و میلیون ها شهر در سطح جهان وجود داشته و بررسی همه آن ها در رابطه ای یک به یک مستلزم نگارش صدها مقاله و سالیان پرشماری از تحقیق و بررسیست ، اما در پاسخی خلاصه می توان ادعا کرد که چنین است . در مثالی ساده اگر بیماری های قلبی و عروقی را در نظر گرفته و دو شهر تهران و بابل را به عنوان محیط تحقیق خود انتخب کنیم ، متوجه خواهیم شد که پایتخت نشینان به علت وجود هوایی آلوده و استمرار قرارگیری در آن ، فشارهای روحی و روانی بیشتر یا جو تشنجی حاصل از آن و همچنین تغییر الگوی تغذیه بمراتب اوضاع نامناسب تری نسبت به هموطنان شمالیمان خواهند داشت . این در حالیست که شاید به دلیل بارندگی های بیشتر شمال کشور ، رطوبت و شرجی بودن آن ، برخی از بیماری های مرتبط با این عوامل همچون ذات الریه یا رماتیسم (که البته در سالیان اخیر نسبت به دهه های قبل تعدیل یافته اند) در آن بیشتر از تهران با هوایی اغلب گرم و خشک باشد . با این مقدمه به سراغ درمان دیسک در تهران خواهیم رفت ، معضلی که افرادی بسیار زیادی در پایتخت با آن دست به گریبانند . می دانیم که بلند کردن اجسام سنگین ، اضافه وزن ، نشستن مستمر و نامتعارف روی صندلی خودرو ، محل کار یا منزل به مدت طولانی ، ایستادن نامناسب ، ضربه شدید ، عدم ورزش و تحرک کافی ، نحوه خواب غیر استاندارد ، فعالیت های جسمانی سنگین و زیاد ، مشکلات مادرزادی ، بارداری ، اختلالات نخاعی و دو جین از عوامل دیگر ، اصلی ترین علل بروز و درد گرفتن دیسک کمر یا فتق آن می باشند . حال اگر به سوال اولیه خود بازگردیم به نتیجه خواهیم رسید که تقریباً بیشتر مردم تهران با حداقل یکی از این عوامل نامطلوب دست و پنجه نرم کرده و مستعد آسیب دیدگی از این ناحیه و درمان دیسک در تهران هستند . صد البته قصد ما از ارائه این مقاله هشدار به هموطنان در خصوص این عارضه و ارائه راه های درمانی آن پس از ابتلا به این مصدومیت است و نه ایجاد رعب و وحشت ، لذا می توان با نظری کلی به پیامدهای آن ، از همینک روش های درست ارگونومی را در زندگی به کار ببندیم . کلینیک درد پردیس به عنوان یکی از مراکز توانبخشی و درمانی (درمان دیسک)  پایتخت همه روزه با افرادی در ارتباط است که در اثر کار زیاد و سنگین ، عدم استراحت دوره ای و مرتب طی طول کار ، انجام ورزش های سنگین ، چاقی ، تصادف ، فشارهای عصبی شدید ، رگ به رگ شدن کمر ، بر آمدن مهره ها ، عفونت ها و سایر عوامل مذکور به کمر درد دچار شده اند ، از این رو آماده است تا با روش هایی نظیر نوار عصب و عضله ، اوزون تراپی یا ازن درمانی به کمک بیماران خود بشتابد .

۸ شهریور ۱۳۹۷