درمان دیسک،درمان دیسک کمر،درمان دیسک گردن،انواع درمان دیسک،درمان دیسک با طب سوزنی،درمان دیسک بدون جراحی،درمان دیسک با ورزش

درمان دیسک با فیزیوتراپی

درمان دیسک

درمان دیسک با فیزیوتراپی

بعد از تشخیص پزشک معالج یکی از روش های درمانی را برای بیمار دیسک انتخاب می نماید که این یکی از این روش های درمانی، درمان دیسک با فیزیوتراپی است .پزشک بعد از تشخیص و کسب اطمینان از دیسک ، فرد را به فیزیوتراپ معرفی می کند .

فیزیوتراپ کیست ؟

فیزیوتراپ فردی است که با انجام حرکات ورزشی و حرکات مهم وتاثیر گذار در بهبود درمان دیسک با فیزیوتراپی کمک می نماید یعنی فرد با تقویت عضلات اطراف، فشار را از دیسک برمی دارد .

هدف فیزیوتراپ چیست ؟

هدف فیزیوتراپ در درمان دیسک با فیزیوتراپی این است که فرد بیمار بتواند هرچه سریعتر فعالیت روزانه خود را بدون درد انجام دهد فیزیوتراپ درمرحله اول با بررسی کامل عکس های کمر و نسخه های دکتر برنامه درمانی مفصلی را برای فرد بیمار انتخاب می نماید این برنامه ترکیبی از تمرینات و حرکات ورزشی مفید برای دیسک و عضلات درگیر گردن می باشد .

مواردی که در طرح وبرنامه درمانی با درمان دیسک با فیزیوتراپی وجود دارد :

۱-ورزش خاص دیسک و گردن که به کاهش فشار عصبی کمک می نماید .

۲-ورزش هوازی(ایروبیک) برای کاهش وزن یا حفظ وزن بیمار بسیار مطلوب می باشد .

۳-تقویت عضله هایی که به دیسک کمک می نمایند ماننده عضله ساق پا یا عضلات بالاتنه که به کاهش فشار به دیسک کمک می نماید .

۴-انجام حرکات برای انعطاف پذیری کمر و دیسک و کشش مفصل ها .

درنگاه اول حرکات فیزیوتراپی برای فرد بیمار دشوار است اما بعد از گذشت مدتی این حرکات بسیار آسان و تاثیر گذار می شود هرچه قدر از مدت فیزیوتراپی بگذرد این کار برای او راحت تر می شود .

برای کمتر شدن و کنترول ویا تسکین درد از یخ و کشش در طول این برنامه می توان استفاده کرد .

۶ مهر ۱۳۹۴

نظر خود را بگویید :

لطفا" توجه کنید : بخش مدیریت نظرات فعال است و نظر شما بعد از بررسی توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.