درمان دیسک با طب سوزنی

درمان دیسک

درمان دیسک با طب سوزنی

درمان دیسک با طب سوزنی به چه صورتی امکان پذیر می باشد ؟

همانطور که پیش از این بیان شد خوشبختانه
درمان دیسک یکی از بیماری هایی می باشد که راه ها و شیوه های بسیاری جهت درمان آن وجود دارد که هر کدام از این روش ها به تنهایی می تواند یک بیمار را به صورت معجزه آسایی درمان نماید . در این قسمت به درمان دیسک با طب سوزنی پرداخته می شود :

آشنایی با طب سوزنی :

طب سوزنی که از جمله مهم ترین طب سنتی در چین می باشد که به زبان چینی به آن جن جیو (ZHEN JIU)گفته می شود.این روش درمانی تقریبا" مربوط به چندین هزار سال پیش می باشد که امروزه پزشکان بسیاری دریافتند که تاثیر پذیری این روش به نسبت روش های درمانی که در غرب مورد استفاده قرار می گیرد بسیار بیشتر می باشد .

کاربرد طب سوزنی :

از طب سوزنی علاوه بر درمان بیماری های گوناگون همچون درمان دیسک و … می توان جهت تناسب اندام و زیبایی نیز استفاده نمود .

یکی از انواع دیسک ، دیسک کمر می باشد که جهت درمان دیسک کمر همانند مابقی درمان های دیسک راه ها و روش های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها درمان دیسک با طب سوزنی می باشد .

پیش از آشنایی با این روش درمان دیسک ابتدا می بایست با آناتومی دیسک کمر و علت ها و عوامل تولید کننده آن آشنا شوید :

در ستون فقرات ۵ مهره کمری وجود دارد که این مهره ها از یک استخوان خارجی ، یک استخوان دنبالچه و مواد غضروفی و ژلاتینی (که مابین مهره ها قرار دارد و حرکت به وسیله آن برای انسان راحت تر می گردد ) تشکیل شده  ، در صورتیکه فشار زیادی به این مهره ها وارد گردد که این فشار می تواند در اثر حرکت در جهت های بد و یا نامناسب ایجاد گردد ، ماده ژلاتینی از محل خود خارج شده و به ریشه های عصبی فشار وارد می نماید که در این صورت باعث درد در این ناحیه می گردد که بیمار به دیسک کمر مبتلا می گردد .

از جمله محاسن درمان دیسک با طب سوزنی ، کوچک و بدون درد بودن آن است ، سوزن هایی که در طب سوزنی از آن استفاده می شود به قدری ریز و نازک هستند که در حین استفاده از آنها و در زمان درمان دردی از سوزن حس نمی شود بنابراین درمان دیسک با طب سوزنی به علت بدون درد بودن آن درمان بسیار مطلوب و مورد اهمیتی به شمار می رود .

۲۲ شهریور ۱۳۹۴