درمان دیسک،درمان دیسک کمر،درمان دیسک گردن،انواع درمان دیسک،درمان دیسک با طب سوزنی،درمان دیسک بدون جراحی،درمان دیسک با ورزش

درد کمر

دیسک کمر

در حال حاضر درمان جراحی ، آخرین روش کنترل درد ستون فقرات است و حدود ٩٠٪ دیسکهای کمری بدون جراحی بهبود می یابند. در جراحی های باز ستون فقرات خطراتی که بیمار را تهدید می کند شامل عفونت ، چسبندگی اطراف رشته های نخاع ، قطع نخاع حین عمل جراحی است و بنابراین ممکن است بیمار بعد از عمل احساس بهبودی نیابد و یا حتی دچار ضعف و درد بیشتری گردد.

در کلینیک درد ،برای کنترل دردهای مختلف از روشهای متفاوتی و با حداقل آسیب و عوارض نظیر تجویز دارو از طریق پمپهای تزریق وریدی ، اپیدورال (بصورت موقت و دائمی) ، بلوک و نور و لیزر اعصاب محیطی و مرکزی با استفاده از دارو و سیستم رادیو فرکانس و در اتاق عمل تحت هدایت روشهای تصویر برداری ، تزریق داخلی مفصلی ، انجام روشهای تشخیصی و درمانی مدرن مانند سیستمهای دید مستقیم فضای اطراف اعصاب مرکزی و نخاع (اپیدوروسکوپی و اپیدورالوگرافی) ، درمان شکستگی مهره های ستون فقرات ، استفاده از لیزر و …. و طب سوزنی در کنترل درد سود برده می شود.

درمان

٭ در تزریق های تشخیصی ، استفاده از داروهای ضد التهاب و استروئیدی جهت کاهش التهاب ناشی از تنگی کانال نخاع ، سیاتیک و بیرون زدگی دیسک به همراه استفاده از داروهای بی حسی بمنظور به حداقل رساندن درد هنگام تزریق صورت می گیرد. در اغلب بیماران ، پس از ١یا ٢ بار تزریق بهبودی حاصل می شود . در صورتیکه با تزریق اول در طی ١٠ روز درد کاهش نیابد از روشهای دیگر درمانی استفاده می شود.

tratamientos_clip_image001٭ بهترین روش در کاهش دردهای ناشی از سیاتیک و بیرون زدگی دیسک کمر و گردن تزریق داخل سوراخ کانال نخاعی می باشد که در آن به کمک دستگاه فلوروسکوپ و تزریق ماده رنگی ، محل ورود به دریچه کانال نخاع را پیدا کرده و دارو در اطراف ریشه ی عصب مبتلا تزریق می گردد. این روش در٨٠ ٪ موارد موفقیت آمیز بوده است. در مابقی بیمارانی که بهبودی حاصل نشده ، از امواج رادیو فرکوئنسی ( RF ) جهت کوچک کردن دیسک استفاده می گردد و بنابراین فشار دیسک از روی عصب برداشته می شود.

٭ از دیگر روشهای کنترل و درمان درد، تزریق داخل مفاصل فاست است. فاست ها مفاصل کوچک بین مهره ای ستون فقرات هستند که سبب پایداری ستون فقرات و تحمل وزن می گردند. تزریق داخل این مفاصل هم جنبه تشخیصی و هم جنبه درمانی دارد. اگر درد پس از تزریق از بین رود نشان دهنده آن است که منشا درد همان مفصل مربوطه است و ناشی از بیرون زدگی دیسک نمی باشد. پس از تشخیص آرتروز مفاصل ، عصب کوچک حسی مربوط به آن توسط امواج RF سوزانده می شود . بدین ترتیب بهبودی قابل توجهی حاصل می گردد.

٭ در موارد درد خفیف سیاتیک ، طی ٣ تا ٦ ماه دارو درمانی بهبودی حاصل می شود . در موارد درد متوسط تا شدید ، بدون عمل جراحی و بیهوشی ، توسط سوزن باریکی عصب سیاتیک را پیدا و با داروهایی از جمله استروئیدها درمان صورت می گیرد و بدین ترتیب التهاب عصب سیاتیک کاهش یافته ، درد برای همیشه و یا به مدت طولانی بهبود خواهد یافت .

٭ یکی دیگر از روشهای درمانی جدید در درمان دیسک های کمری ، روش تخلیه دیسک توسط دستگاه مخصوصی بنام دکمپرسور می باشد بطوریکه تنها با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی ، سوزن دستگاه وارد دیسک شده و محتویات آن که موجب آسیب و فشار روی نخاع شده اند به داخل دستگاه کشیده می شود و فشار از روی عصب نخاع برداشته شده و درد بهبود می یابد.

۲۳ شهریور ۱۳۹۶
دیسک کمر

درد شانه

شهریور ۲۳, ۱۳۹۶
درمان دیسک

تنگی کانال نخاع

مطالب علمی || ||

نظر خود را بگویید :

لطفا" توجه کنید : بخش مدیریت نظرات فعال است و نظر شما بعد از بررسی توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.