درمان دیسک,اوزون تراپی,ازن درمانی,نوار عصب و عضله،درمان دیسک کمر بدون جراحی،درد مچ دست,زانو درد,درمان آرتروز گردن,درد شانه

درد چیست ؟

درمان دیسک

درد چیست ؟

یک تجربه حسی و یا روانی ناخوشایند است که نه یک پدیده کاملا” جسمانی و نه کاملا” ناشی از واکنش های روانی می باشد.

جنبه جسمانی آن ویژگی آگاهی و هشدار دهنده دارد و ناشی از تحریک سیستم اعصاب محیطی و مرکزی به دنبال آسیب بافتی بوده و به دو صورت حاد و مزمن بروز می کند. گاه دردهایی یافت می شوند که هیچ علت جسمانی نداشته و یک پدیده روانشناختی محسوب می شوند . در این دسته دردها آزمایشات مختلف هیچ مشکل جسمانی را تائید نمی کنند لکن درد واقعا” احساس می شود . سردردهای میگرنی از این دسته دردها هستند.

درک درد در کورتکس مغز صورت می گیرد و تفسیری که مغز از آن انجام می دهد به آموزشهای دوران کودکی ، تجربیات قبلی ، ارزشهای فرهنگی، اعتقادات مذهبی ، میزان توجه و شدت محرکهای دردناک و حتی جنسیت بستگی دارد.

یک درد مشترک در دو جامعه متفاوت واکنشهای مختلفی را در افراد برمی انگیزد. نتایج تحقیقات حاکی از آنست که اگر چه زن و مرد هر دو متحمل درد میشوند اما زنها بیش از مردان از دردهای مزمن رنج می برند و جالب این که در مقابل دارو نیز بطور متفاوت جواب می دهند. همچنین یک فرد مضطرب و نا آرام در مقایسه با فرد آرام در برابر محرک دردناک یکسان درد بیشتری را احساس می کند. درد حاد: دردهای حاد معمولا در اثر آسیب بافتی و التهاب حاصل از آن ایجاد می گردد و بیانگر وجود اختلال در بدن می باشد . این نوع درد جزء طبقه بندی دردهای خوب و آگاهی دهنده محسوب می شوند ولی به دلیل احساس ناراحتی فراوان شخص و همچنین بمنظور جلوگیری از تبدیل این نوع درد به دردهای کهنه و مزمن لازم است فرد مبتلا به این نوع درد پس از تشخیص و رفع علت ، تحت درمان قرار گیرد .

از انواع دردهای حاد می توان به درد ناشی از تصادفات ، ضربه ، شکستگی ، بیماریهای عفونی ، سوختگی و هرگونه ورم حاد اشاره نمود.

درد مزمن :

دردهای مزمن و کهنه دردهایی هستند که به دنبال عدم درمان صحیح و اصولی درد حاد و یا اختلال در کارکرد ارگانهای بدن و سیستم عصبی ایجاد می شوند. این نوع درد جزء طبقه بندی دردهای بد و غالبا ناراحت کننده محسوب می شوند که خاصیت آگاهی دهندگی نیز ندارند . این نوع دردها می بایستی بصورت علمی و اصولی تشخیص داده شوند و توسط متخصصین مربوطه تحت کنترل و درمان قرار گیرند . از انواع دردهای مزمن می توان به درد ناشی از سردرد ، کمر درد ، دردهای مفصلی و استخوانی ، دردهای ستون فقرات ، دردهای احشاء داخلی بدن ، دردهای سرطانی و دردهای ناشناخته و بدون علت مشخص که بیش از ۶ ماه طول بکشد اشاره نمود .

۲۶ خرداد ۱۳۹۴