تزریق اوزون به شانه

تزریق اوزون به شانه یکی از موارد استفاده از این گاز به منظور کاهش درد ، التهاب ، ترمیم آسیب‌ دیدگی و بهبود در روند درمان می باشد . سالانه افراد زیادی به درد شانه مبتلا می شوند و در پی یافتن راه حلی برای درمان آن بر می آیند . در برخی موارد پزشکان برای کاهش درد جراحی را توصیه می کنند که می تواند برای فرد آسیب هایی را نیز به همراه داشته باشد . در متن پیش رو روشی را معرفی خواهیم کرد که افراد می توانند با آن تا حدود زیادی از عمل های جراحی و عوارض بعد از آن اجتناب کنند .

مفاصل شانه یکی از انعطاف ‌پذیر ترین مفصل ها در بدن ما هستند ، چرا که به گونه ای خلق شده اند که بتوانند در جهات مختلف حرکت کنند ، البته این توانایی به لطف شکل گوی و کاسه بودن استخوان این مفصل می باشد . استخوان بازو که به شکل نیم دایره است درون کاسه استخوان شانه به راحتی گردش می کند و دامنه وسیعی را جهت حرکت به آن می دهد . قابلیت های این عضو و دامنه حرکتی که به دست ها می دهید باعث شده است تا بیشتر در معرض آسیب قرار گیرد و درد را در این ناحیه ایجاد کند . شانه منجمد ، ملتهب شدن عضله دو سر ، درد در ناحیه گردن تنها برخی از آسیب هایی هستند که منجر به درد شانه می شوند . این درد ها در برخی موارد به حدی می رسد که شما از پوشیدن لباس خود نیز عاجز خواهید ماند . تزریق اوزون به شانه در این موارد می تواند تا حدود زیادی ناراحتی شما را کاهش دهد و حتی در صورت وجود شکستگی در استخوان آن را ترمیم کند . اوزون پس از تزریق توسط بافت های نرم بدن جذب می شود و به آمینواسید ها و لیپید ها متصل می گردد تا ترکیبی را به نام پراکسید بسازد . ترکیب ایجاد شده باعث می شود تا بافت ها بتوانند از اکسیژن بیشتری استفاده کنند و ساخت آنزیم ها در این ناحیه افزایش یابد . در واقع با تزریق اوزون به شانه باعث می شویم تا بیماری از ریشه درمان شود و نه اینکه تنها علائم آن از بین برود .

تعداد جلسات درمان

پزشکان با توجه به میزان درد ، محل آسیب دیدگی و وضعیت جسمانی فرد تعداد جلسات درمان را برای او تعیین می کنند که به طور معمول دو یا سه بار (تزریق) در سال صورت می گیرد . این تزریقات در برخی موارد با ورزش های سبک و یا فیزیوتراپی همراه است تا روند درمان را هرچه سریع تر بهبود بخشند .

نحوه تشخیص درد در شانه به منظور تزریق اوزون

باید گفت که تمامی درد ها در ناحیه شانه مربوط به آن نمی شود ، چرا که ممکن از سایر قسمت های بدن چون گردن به آن سرایت کند . به این منظور کافی است تا هنگام احساس ناراحتی در این ناحیه شانه دست خود را در جهات مختلف به آرامی حرکت دهید ، اگر درد متعلق به شانه باشد بلافاصله آن را حس خواهید کرد در غیر این صورت از سایر نقاط بدن به آن سرایت کرده و باید در پی درمان در آن نقطه باشید (در این مورد حتماً با پزشک خود مشورت کنید).

نحوه درمان درد توسط اوزون تراپی در شانه

این گاز در ابتدا با خاصیت ضد التهابی خود باعث کاهش عوامل التهابی و تخریب کننده مفصل شانه خواهد شد و در مرحله بعد با افزایش اکسیژن رسانی به بافت آسیب دیده مخصوصاً در غضروف ها سبب ترمیم بافت ها می شود .

چه نتایجی را می توان از تزریق اوزون به شانه انتظار داشت ؟

با توجه به این که بیماران با دلایل مختلف به درد شانه مبتلا می شوند ، تزریق اوزون نیز می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد . در کل می توان گفت که تزریق اوزون به شانه برای عوارض خفیف تا متوسط می تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد ؛ اما در ناراحتی های شدید تر تنها می تواند به کاهش آن کمک کند . اگر به بیماری تنها عمل جراحی در ناحیه شانه پیشنهاد شده باشد می تواند از  ازن درمانی برای کاهش درد و بهبود هر چه سریع تر به جای شیوه های درمان با عوارض جانبی استفاده کند .

۱۵ دی ۱۳۹۷