برای درمان آرتروز چه باید کرد

اگر شما جزو افرادی هستید که به این عارضه مبتلاست حتماً این سوال را بارها در ذهن خود مرور کرده اید که برای درمان آرتروز چه باید کرد . برای درمان این بیماری به عنوان اولین مرحله باید شناخت کاملی از آن و علل ایجادش داشته باشید و در عین ، حال نیز توانایی ها و نقاط ضعف سیستم جسمانی خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید اقدامات لازم را جهت درمان آن ها تحت نظارت پزشک خود انجام دهید . حتی شناخت تیم های پزشکی دارای تخصص های بالا در این زمینه نیز حائز اهمیت است چرا که تمامی پزشکان از یک شیوه درمانی ثابت استفاده نمی کنند و شاید یکی از این شیوه ها راه حل مشکل شما باشد .

بیماری آرتروز یکی از انواع ناراحتی های مفصلی است که دارای انواع مختلفی بوده و اغلب برای آن ها درمان دائمی را معرفی نمی کنند امّا شما نگران نباشید چرا که هنوز جای امیدواری هست و می توانید با این بیماری مبارزه کنید . برای درمان این مشکل باید خود را متعهد به انجام اموری کنید که بتواند قوای جسمانی شما را بهبود بخشد و در انجام آن ها نیز هیچ گونه کوتاهی و قصوری را انجام ندهید ، به عبارتی باید آن ها را به صورت مستمر و بر طبق برنامه زمانی مشخص انجام دهید . یکی از این امورکشف عواملی است که سبب ایجاد درد در مفصل ، ظاهر شدن علائم بیماری می شود و یا پیشرفته آن را کند می کند . کشف این عوامل تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد تا به جای استفاده از شیوه های درمانی مختلف تنها روی یک شیوه متمرکز شوید و با کمک پزشک خود بتوانید مراحل درمان را یکی پس از دیگری طی کنید .

برای درمان آرتروز چه باید کرد و شیوه های مبارزه با آن چیست

برای اینکه بدانید برای درمان آرتروز چه باید کرد و آن را به کار ببندید ، باید به صورت پیوسته در فعالیت های ورزشی شرکت کنید و حرکات تمرینی را انجام دهید  ، چراکه هرچقدر ما درباره اهمیت ورزش در بهبود بیماری آرتروز صحبت کنیم از مزیت های آن کم گفته ایم . شما باید ورزش و فعالیت های بدنی را به صورت پیوسته انجام دهید تا عضلات اطراف مفاصل شما تقویت شوند و همچنین بتوانید استخوان ها را از این طریق تقویت کرده و قوای کلی بدن را افزایش دهید ، به علاوه ورزش باعث می شود تا شما به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید و از این طریق بتوانید فشار زیاد ناشی از افزایش وزن را روی مفاصل خود کاهش دهید . در پایان باید گفت که در مسیر پاسخگویی به سوال برای درمان آرتروز چه باید کرد ، شما نباید حرکات ورزشی را به عنوان یک گزینه اختیاری در نظر بگیرید ، بلکه ورزش کردن یک الزام در بهبود بیماری آرتروز است .

غذاهای سالم و سرشار از مواد مغذی و ضد التهاب را در وعده های روزانه خود داشته باشید . خوردن غذای سالم و به اندازه برای تمامی افراد توصیه می‌شود ، ولی بیماران آرتروز و مخصوصاً مبتلایان به نوع التهابی آن باید دقت کنند تا تغذیه ای داشته باشند که به کاهش التهاب کمک می کند . لیست مواد غذایی را که سبب افزایش التهاب می شوند تهیه کنید و مصرف آن ها را تا حد ممکن کاهش دهید ، برای اطلاع از این مواد باید با پزشک خود مشورت کرده و از وی کمک بگیرید .

سطح استرس خود را پایین بیاورید ؛ محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که استرس می‌تواند برخی از انواع آرتروز مانند نوع روماتویید را در افراد مستعد ایجاد کند . بیشتر افراد مبتلا به این نوع از آرتروز زمان ایجاد آن را به وقوع حادثه ای استرس زا مربوط می دانند . شاید فکر کنید که این حادثه کاملاً اتفاقی بوده است ، ولی به هر حال محققان تأثیر استرس را در بروز این بیماری کشف کرده اند و شما نباید آن را نادیده بگیرید . برای جلوگیری  از آرتروز ها سعی کنید تا از قرار گرفتن در محیط های استرس زا دوری کرده و حداقل هفته ای یکبار به پیاده روی در محیط های باز و خارج از شهر بپردازید چرا این کار شما را از محیط های پر تنش و استرس دور خواهد کرد .

هنگام انجام فعالیت های روزانه باید سعی کنید تا آن ها را به شیوه ای درست انجام دهید ، به گونه ای که به مفاصل شما کمتر آسیب وارد کنند . انجام نادرست حرکات می‌تواند باعث افزایش درد در بیماران مبتلا به آرتروز شود و حتی مفاصل سالم آن ها را نیز دچار آسیب کند ، در واقع باید گفت که مراقبت از مفاصل چیزی فراتر از توجه به وضعیت بدنی مناسب خواهد بود . شما برای محافظت از مفصل های خود می توانید از دستگاه های کمک کننده برای ایجاد توازن در نگهداری وزن بدن و حفظ تعادل در حین حرکت کمک بگیرید . دلیل تاکید بر این نکته تنها به این خاطر است که داشتن حرکات صحیح از وارد آمدن هرگونه فشار اضافه بر مفاصل شما جلوگیری می کند و این در واقع بخش بزرگی از فرآیند مبارزه با بیماری آرتروز است . در پایان باید گفت که اوزون تراپی ( ازن درمانی )  به عنوان روشی جدید در درمان بیماری های مفصلی می تواند پاسخ دیگری به سوال برای درمان آرتروز چه باید کرد بوده و در بهبود بیماری شما مؤثر باشد .

۲۹ دی ۱۳۹۷