اوزون درمانی

هریک از ما در شرایط نا مساعد بیماری – به ویژه بیماری های غیر معمول – با سیاهه ای از پیشنهادات اطرافیان مواجه می شویم که هریک از سر دلسوزی ارائه شده و گوینده انتظار عمل به راهکارهای خود را دارد . در این میان برخی از دارو های سنتی و گیاهی ، اگرچه دارای فواید بیشماری می باشند ، اما شاید نتوانند برخی بیماری های مقاوم حتی در برابر آنتی بیوتیک های امروزی را درمان کنند . از سویی دیگر پیشنهاد متخصصینی در سراسر شهر محل سکونتمان نیز که هریک به داروهای نسبتاً مشابهی متوسل می شوند در دستور کار دیگران قرار دارد . تا بدین جای کار ، ممکن است بیماری مد نظر ما اعم از درد شانه ، درد مچ دست , یا درمان دیسک کمر بواسطه همین داروها و برخی دستورالعمل های جانبی بهبود یابد ، اما این اصل را فراموش نکنید که اگر همان مسیر همیشگی را بپیمایید ، به مقصد همیشگی می رسید ؛ به عبارتی دیگر چنانچه از همان متد های درمانی رایج استفاده کنید ، تضمینی نیست که در بیماری و آسیب دیدگی های کهنه تغییر قابل توجهی مشاهده کنید . از این روی روش های درمانی نوینی – که صد البته همه آن ها توصیه نمی شود و برای همگان نیز مناسب نمی باشد – ترویج پیدا کرده و آثار قابل توجهی نیز به جای می گذارند . به عنوان مثال  نوار عصب و عضله ، اوزون تراپی یا همان اوزون درمانی دسته ای از این روش های نوینی هستند که تاثیرات قابل توجهی ازخود به نمایش گذاشته اند . در این روش ، مایع اوزون که متشکل از یک اتم اضافی اکسیژن به همراه دو اتم مولکول این عنصر است و علاوه بر قابلیت ضد عفونی کننده خود ، به هوا رسانی بیشتر به بافت های زنده بدن کمک می کند به اعضا و جوارح متقاضی تزریق می شود . اوزون درمانی (ازن درمانی) دارای تاثیرات فوری بوده و افراد مصدوم پس از اتمام هر جلسه آثار مثبت آن را حس می کنند . امکان بکار رفتن بر روی تمامی اجزای بدن ، به ویژه زانوان و دیگر مفاصل که به دلیل ساختار منحصر بفرد خود هر روش درمانی را نمی پذیرد نیز از دیگر عوامل متمایز کننده این روش با سایر متدهای درمانیست .

۳ مرداد ۱۳۹۷