درمان دیسک,اوزون تراپی,ازن درمانی,نوار عصب و عضله،درمان دیسک کمر بدون جراحی،درد مچ دست,زانو درد,درمان آرتروز گردن,درد شانه

اوزون تراپی

با پیشرفت دانش بشری و سیر صعودی تجارب انسان در علوم پزشکی ، همه روزه شاهد تولد متدهای درمانی جدیدی هستیم . این روش های درمانی که هریک ماحصل سال ها مطالعه و آزمون و خطای دانشمندان فراوانی اند ، با گذشتن از فیلترهای فراوان به منصه ظهور رسیده و با تولید انبوه ادوات و ابزارآلات پیشنیاز آن ها به جهانیان عرضه می گردد . یکی از این روش های نوظهور اوزون تراپی می باشد . اوزون تراپی (Ozone therapy) یکی از زیر شاخه های «طب مکمل» (Alternative medicin) می باشد ؛ در واقع در کنار روش هایی نظیر سنگ درمانی ، انرژی درمانی ، طب گیاهی – سنتی و … در زمره روش هایی قرار می گیرد که متدهایی کاملا علمی نبوده و یا علم امروز بشر توانایی اثبات و تشریح علمی آن ها را ندارد . به عنوان مثال آب درمانی به عنوان یک شبه طب ، روشی نیست که در یک بیمارستان به صورت تخصصی به آن پرداخته شود و یا مدرکی برای متخصصان آن وجود داشته باشد ، اما محاسن آن و همچنین القای حس شادابی این طب بر روی مراجعین بر شخصی پوشیده نیست ، لذا اوزون تراپی نیز با قرار گیری در این تقسیم بندی (همانند سایر روش های درمانی خلاقانه ) مورد بی مهری هایی قرار گرفته است . با گذشتن از این مقدمه ، این سوال بوجود می آید که اوزون تراپی چیست و چگونه عمل می کند ؟ همانطور که از نام این روش بر می آید ، پایه و اساس این روش درمانی ملکول ازون می باشد . ازون (Ozone) یکی از دگرشکل های (آلوتروپ) اکسیژن است ، بدین معنی که این ماده تنها به دلیل داشتن یک اتم اکسیژن بیشتر در ساختار خود ( اکسیژن با نماد  و ازون با نماد  ) دارای ویژگی های شیمیایی یکسان ولی ویژگی های فیزیکی متفاوت نسبت به اکسیژن است . اکسیژن به عنوان عضوی مهم از مخلوط هوایی که استشمام می کنیم ، با حل شدن در خون و حرکت در قسمت های مختلف بدنمان ، وظیفه اصلی تنفس و زنده نگه داشتن سلول های زنده را بر عهده دارد . تزریق ازون به بدن که با متدهای مختلف و اندازه هایی استاندارد (با توجه به نوع مریضی و ویژگی جسمانی بیمار ) انجام می پذیرد ، سبب می شود تا این ماده در کسوت اکسیژنی تقویت شده ، با قدرت و سرعت بیشتری وظایف اکسیژن را انجام می دهد که نتیجه آن عکس العمل سریع بافت های بدن در برابر این تغییرات می باشد .  ازون به دلیل تفاوت هایی که از نظر فیزیکی (جرم ، حجم ، چگالی ، انحلال پذیری  و … ) با اکسیژن دارد سبب افزایش سرعت خون در مفاصل می گردد که این امر موجب تقویت و ترمیم بافت های مذکور شده و یا با تکیه بر قدرت بالای اکسایش خود ، مسبب کشته شدن میکروب ها می شود . ویژگی اصلی این روش تسکین دردهای بدن می باشد و از مهمترین موارد کاربرد آن می توان به مداوا و تسکین درد مفاصل ، گردن ، لگن ، زانو ، تسکین درد و درمان دیسک کمر ، آرتروز ، رگ سیاتیک ، سینوزیت ، عفونت های دهانی (مانند لثه و داخل دهان) ، شکستگی های نامتعارف ، بهبودی دوران نقاهت و همچنین بازپروری ورزشکاران در زمان مصدومیت اشاره کرد .

در این شیوه توسط یک دستگاه ازن ساز پزشکی ، اکسیژن دو ظرفیتی به اکسیژن سه ظرفیتی تبدیل میشود و ظرف مدت ۱۴ ثانیه به منطقه دچار درد ، التهاب و آسیب تزریق میشود. پس از تزریق به مرور اکسیژن تک ظرفیتی در موضع آزاد میشود و کمک به کاهش درد و ترمیم آسیب میکند.این روش نوین در درمان آرتروز ، آسیب های دیسک ، تنگی کانال نخاع ، زخم های دیابتی و … بسیار موثر است.

ozon-www.pardispainclinic.com

۲ آبان ۱۳۹۶