ازن درمانی پسوریازیس

برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس شیوه های درمانی مختلفی از جمله ازن درمانی پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد . اوزون درمانی توانسته است این بیماری را درمان کرده و استرس های عصبی و  ضایعات پوستی که این بیماری در بدن فرد بر جای می گذارد را از بین ببرد .

بیماری پسوریازیس چیست

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که در آن چرخه زندگی سلول های پوستی بهم ریخته می شود . این بیماری با افزایش سرعت رشد سلول ها بر روی پوست باعث بوجود آمدن تکه های پوستی ضخیم و خارش دار در نواحی مختلف بدن چون اطراف پوست سر ، آرنج ها و زانو می گردد . این تکه های پوستی در بیشتر موارد به رنگ قرمز و یا نقره ای بوده که ممکن است به مدت یک روز یا چند ماه روی پوست باقی بمانند . پسوریازیس در بیشتر موارد استرس های ذهنی ، اضطراب و اعتماد به نفس پایین را بدنبال خواهد داشت و از افسردگی نیز می توان به عنوان بیماری دوم همراه برخی از افراد مبتلا به این بیماری اشاره کرد .

ازن درمانی چیست

اوزون درمانی به فرآیند تزریق این گاز به بدن بیمار برای درمان بیماری یا انواع زخم ها و آسیب دیدگی اطلاق می شود . O3 که گازی متشکل از سه اتم اکسیژن است ، می تواند در بهبود بیماری هایی که با تحریک سیستم ایمنی بدن ایجاد می شوند نیز مورد استفاده قرار گیرد . گاز اوزون به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده می تواند رشد انواع باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها را متوقف کند و زمانی که فرد در معرض انواع عفونت ها قرار می گیرد از گسترش عفونت در بدن فرد جلوگیری به عمل آورد .

درمان پسوریازیس با اوزون درمانی

روش های مختلفی برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار گرفته اند ولی هر کدام از آن ها تنها بخشی از بیماری را درمان کرده است . برخی تنها التهاب ضایعات پوستی را کاهش دادند و برخی نیز خارش های  آن را برطرف کردند . در مقایسه با دیگر روش ها ، ازن درمانی پسوریازیس روشی کاملاً جامع محسوب می شود بطوریکه پسوریازیس با این روش درمان تا حدود زیادی بهبود پیدا کرده است . از سال ۲۰۱۵ از روش اوزون درمانی و ترکیب های اوزون دار چون انواع کرم ها و روغن برای درمان این بیماری استفاده شد و پزشکان نتایج حیرت آوری در بهبود بیمار با استفاده از این شیوه ها مشاهده کردند . از جایی که این بیماری در سنین پایین از ۱۵ سالگی و در بزرگسالی تا حدود ۴۰ سالگی بروز می کند ، استفاده از ازن درمانی پسوریازیس برای افراد کم سن و سال و حتی بزرگسال بدون خطر خواهد بود . ویژگی هایی از جمله ۱۰۰% طبیعی بودن ، عدم عوارض جانبی ، عدم اختلال پیدا کردن با دارو های دیگر و اثر پایدار اوزون و غیر قابل بازگشت بودن بیماری ، ازن درمانی پسوریازیس را به بهترین شیوه درمان بیماری پسوریازیس در جهان تبدیل کرده است . اگر چه از این گاز به شیوه های مختلفی در ازن درمانی پسوریازیس استفاده می شود ، ولی بهترین روش استفاده از روغن زیتون اوزون دار است . این روغن علاوه بر اینکه تمامی تأثیرات گاز O3 به همراه دارد باعث می شود تا سرعت و کارایی فرآیند بهبود بیماری افزایش یابد . روغن زیتون سطح پوست را عاری از میکروب کرده و در عین حال مانند یک تهویه کننده مرطوب عمل می کند تا تورم و قرمزی را در محل آسیب کاهش دهد . تحقیقات نشان داده اند که روغن زیتون های حاوی اوزون از طریق پوست به بدن جذب شده ، اعصاب را آرام و درد را کاهش می دهند . این روغن همچنین درسطح سلول ها شرایطی را بوجود می آورد که عملکرد سلول ها در آن بهبود می یابد و این به معنی از بین رفتن قرمزی ، خارش ، التهاب و پوسته پوسته شدن پوست در این بیماری است . درواقع از ترکیب اوزون و روغن زیتون با این بیان نیز می توان یاد کرد که روغن زیتون پوست شما را تغذیه و احیا می کند در حالی که گاز O3 باعث تقویت قدرت طبیعی پوست در بازسازی و ترمیم آسیب ها می شود .

۲۴ آبان ۱۳۹۷